Logomania na T-shirtach – nadruki na T-shirtach
Data publikacji 12 kwietnia 2020
Modne koszulki z nadrukami wracają do łask co kilka lat. Historia wzorów na ubraniach sięga aż XII wieku. Wówczas stosowaną do dziś metodę sitodruku. Odzież naciągano na ramę i za pomocą szablonów malowano nawet najbardziej skomplikowane wzory. Dominowały motywy zwierzęce i roślinne.
Nadruki na T-shirtach
Prawdziwie „bum” na nadruki na t-shirtach nastąpił w latach 60 XX wieku. To właśnie wtedy znaleziono sposób na trwalsze wzory. Rozwój tego trendu napędzali muzycy tacy jak Jim Hendrix. Na ubraniach umieszczano przeróżne hasła i obrazy. W latach 50 w Stanach Zjednoczonych wielkie koncerny zaczęły sprzedawać swoje słynne i rozpoznawalne loga dla firm odzieżowych, to właśnie wtedy rozpoczęła się moda na logotypy, królowały loga Coca-Coli, Pepsi, motywy z kreskówek – Kaczor Donald, Myszka Mickey, pojawiały się też wizerunki zespołów rockowych. Koszulki szybko stały się formą reklamy, choć początkowo ludzie niechętnie nosili kolorowe wzory, to z czasem polubili loga swoich ulubionych firm i zespołów, robiąc im tym samym prawie darmową reklamę.
Dzisiaj moda wykreowana w latach 50 i 60 trwa w najlepsze. Koszulki z nadrukami produkują zarówno duże domy mody, jak i małe marki, a także sieciówki. Projektanci chętnie umieszczają swoje logo na koszulce, choć kiedyś uchodziło to za obnoszenie się z drogimi produktami, dziś wiele osób decyduje się na noszenie stosunkowo zwykłej koszulki, z tą różnicą, że na piersi widnieje gigantyczne logo Gucci. Balenciaga wypuściła swetry z powtórzoną kilkanaście razy swoją nazwą.
Polskie marki również chętnie sięgają po ten trend. Bloggerka Jessica Mercedes od niedawna prowadzi swój własny butik Veclaim, w ofercie sklepu znajdziemy oversizowe koszulki z ciekawymi wzorami, a niedługo także dresy i bluzy o podobnych nadrukach. Inna polska marka MISBHV, która w zeszłym roku zadebiutowała na Paris Fashion Week, stworzyła koszulki o prostym kroju, z kolorowymi nadrukami, które nawiązują do średniowiecznych malowideł.
Moda z sieciówek
Sieciówki również nie pozostają w tyle, korzystając z mody na loga, Guess oferuje szeroką gamę ubrań z logiem, od bluzek przez spodnie i bluzy aż proste lub szerokie t-shirty. Podobnie H&M, marka często wypuszcza kolekcje z nadrukami licznych zespołów, artystów, filmów. W ostatnim czasie w ofercie sklepu można było znaleźć kolekcje z Arianą Grande, Bille Eilsh, czy z postaciami z serialu FRIENDS.
Wiele drukarni internetowych wpadło na pomysł wykorzystania trendu na własnych warunkach, oferują między innymi nadruk własnego zdjęcia na koszulkę, w ten sposób możemy mieć na swoim t-shircie dowolny wzór. Natomiast na aukcjach internetowych sporo jest koszulek ze śmiesznymi nadrukami takimi jak: „życie zaczyna się po 50 roku życia”, „kierownik imprezy”, „eat, sleep, repeat”, „tutaj powinny być cycki”, takie koszulki świetnie sprawdzą się jako prezent dla zabawnego przyjaciela.
Nadruki niemal zawsze wzbudzały zainteresowanie, teraz ponownie są bardzo popularne i chętnie kupowane. Na rynku odzieżowym jest ogromna gama wzorów, kolorów oraz cen takich produktów, dlatego każdy może znaleźć coś dla siebie.